INHOUDSOPGAVE
- INHOUDSOPGAVE
Notities
In een lopend traject voor een medewerker is het mogelijk om een notitie aan te maken, die in het dossier kan worden opgenomen.
Welke notities zijn er ?
Actielink notities
Het is mogelijk om via de Actielink via acties een notitie aan te maken. Deze wordt meestal opgeslagen op de overzichtskaart voortgang. Zie ook Opdrachten, notities en overige trajecten: Notities
Er bestaan twee soorten actielink notities. Je kunt ervoor kiezen om de notitie alleen weer te geven op de overzichtskaarten, of deze ook toe te voegen aan de takenlijst. Dit is afhankelijk van de gebruikte widget. Je kunt deze zelf toevoegen via Portalbeheer, of je kunt je functioneel beheerder vragen dit voor je in te stellen.
- takenlijst notities
De knop voor takennotities is niet in iedere omgeving standaard ingesteld.
Ga hiervoor naar beheer > applicatieinstellingen > Portal beheer en open het tab gebruikersintellingen.

Selecteer de relevante gebruikersgroep/rol en klik onder '' beheer actielink voor dossier'' de betreffende linkset.
Voeg daarna de actielink toe. Deze heet ''Taak notities toevoegen''.

- overzicht notities
De knop voor overzicht notities kan op dezelfde manier ingesteld worden als de takennotitie. Selecteer de relevante gebruikersgroep/rol en klik onder '' beheer actielink voor dossier'' de betreffende linkset.
Voeg daarna de actielink ''notities'' toe.

- Te benaderen via Notitie in een spreekuur (gevalsnotitie)
![]()
- Te benaderen via de knop Notitie in de overzichtskaart zelf

Vertrouwelijke notitie
Deze worden vaak alleen gebruikt door Casemanager/HR, om notities m.b.t. tot het verzuim te plaatsen, waarvan je niet wilt dat een leidinggevende hier inzicht heeft geeft. Denk bijvoorbeeld aan arbeidsconflict gerelateerde zaken.
- Vertrouwelijke notities zijn uiteraard niet inzichtelijk voor gebruikers die het vinkje 'Vertrouwelijke notitie' niet aan hebben staan (Gebruikersautorisaties, Klassiek Beheer pagina 2)
Medische notitie
Notitie die op de medische kaart wordt opgeslagen.
- Te benaderen via een actielink via Acties (of op de homepagina)
- Te benaderen via Notitie in een spreekuur (medische notitie)
- Te benaderen via de knop Notitie in de medische kaart zelf
Persoonlijke notitie
Dit is een widget in het medewerker dossier.
- LET OP! Deze notitie is alleen inzichtelijk voor de gebruiker persoonlijk en verder voor niemand anders.
Notitie Algemeen
Dit is een widget in het medewerker dossier.
- Hier kun je notities inzetten die je kunt autoriseren via Notitie type: Beschrijving van het werknemerdossier: Notities. Standaard is altijd het type ''Algemeen'' beschikbaar. Andere notitietypes kunnen uitsluitend worden toegevoegd door onze technical support consultants.
Klantbeeld
Via Klantbeeld > Klant afspraken kan je notities toevoegen en een type notitie aangeven: Beschrijving van het werknemerdossier: Klantbeeld
Formuliervelden
Via formuliervelden in schermen kan je informatie vullen. Deze formuliervelden kun je (laten) toevoegen aan Overzichtskaarten (via Beheer). Dit is vaak dé manier wanneer je meerdere overzichtskaarten gebruikt, om de informatie over meerdere gebruikersrollen alleen voor specifieke rollen inzichtelijk te maken. Meer informatie over Overzichtskaarten is te vinden in dit artikel: Overzichtskaarten