INHOUDSOPGAVE


Geblokkeerd account


Wanneer de gebruiker niet in staat is om zelf een nieuw wachtwoord op te vragen, moet de beheerder de blokkering corrigeren.

Stap 1. Log in bij  Xpert Suite (XS), ga linksonder naar Beheer.

  



Stap 2. Klik in het linker menu op Gebruikers .

Klik vervolgens op Gebruikersbeheer.

 


 

Stap 3. Klik op de naam van de betreffende gebruiker.


Stap 4. Klik op de knop Deblokkeren.

Bevestig het uitvoeren van de actie.


 



Stap 5. Klik op Wachtwoord resetten.


 

 

Vul het e-mailadres van de gebruiker in. Naar dit e-mailadres wordt een mail gestuurd met instructies om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Na het deblokkeren zie je aan de status dat het account actief is.




Inlognaam of wachtwoord incorrect


Bij een incorrect ingevoerde gebruikersnaam en/of wachtwoord ziet de gebruiker onderstaand scherm.
 

  


Een gebruiker mag 3 tot 5 pogingen doen om een correcte combinatie van inlognaam en wachtwoord in te voeren voordat het account wordt geblokkeerd. 

Heeft de gebruiker nog niet eerder ingelogd, dan moet de beheerder het wachtwoord resetten. Zie hiervoor de stappen bij “Geblokkeerd account”.

Heeft de gebruiker minimaal één keer eerder succesvol ingelogd en een authenticatiemogelijkheid ingesteld, dan kan de gebruiker zelf de inlognaam opvragen en/of een wachtwoord reset laten uitvoeren.
 


Stap 1. Klik op Inloggegevens vergeten?
 

Stap 2. Klik op Inlognaam opvragen/wachtwoord aanvragen.

 

 


Stap 3. Vul de gegevens in.

Vul het e-mailadres en de inlognaam in samen met de captcha.

 


Wanneer je verplicht een beveiligingsvraag hebt toegevoegd bij de eerste keer inloggen in XS, krijg je deze vraag omhoog en dien je deze te beantwoorden met het eerder opgegeven antwoord.

Afhankelijk van de keuze ontvangt de gebruiker een email met een link om het wachtwoord te resetten, of een email met daarin de inlognaam van de gebruiker.