In het tabje ‘Trajectendossier’ staan documenten. Het is mogelijk om de documenten digitaal te laten accorderen door de werknemer en door de werkgever.  Dit gaat als volgt:

 

Stap 1: 

Selecteer het document en klik op ‘Ondertekening vragen’

 

Er wordt automatisch een nieuwe dialoog gestart bij het tabje ‘Berichten’.

 

Stap 2:

Geef de ondertekenaars aan en druk op ‘Verstuur verzoek’.

 

 

 

Stap 3:

Het verzoek is verzonden. De status van de ondertekening vanuit leidinggevende en werknemer is weergegeven. Als leidinggevende kun je nu het document ondertekenen door op ‘Ondertekenen’ te klikken.

 

 

Stap 4:

Het ondertekenen gaat via een SMS code. Voer hiervoor uw mobiele telefoonnummer in en klik op ‘Verstuur SMS’.

 

 

 

 

 

Stap 5:

Geef de SMS code in en klik op ‘Opslaan’.

 

 

 

Stap 6:

De status van de ondertekening vanuit de Werkgever staat nu op ‘Ondertekend’.

 

 

Stap 7:

De werknemer ontvangt nu een uitnodiging op zijn/haar emailadres om in te loggen.

 

 

 

De werknemer dient vervolgens eenmalig:

  1. Zich aan te melden bij de berichtenservice van de XpertSuite;
  2. Akkoord te gaan met de gebruikersvoorwaarden en in te loggen;
  3. Een wachtwoord in te voeren;
  4. Zijn/haar mobiele nummer in te voeren;
  5. Zijn/haar persoonlijke gegevens in te vullen (voorletter, voornaam, achternaam).

 

Stap 8:
 De werknemer komt in zijn/haar berichtenbox. Hierin is het te ondertekenen document zichtbaar. Het document kan door de werknemer vervolgens ondertekend worden zoals weergegeven in Stap 4.