In het tabje ‘Trajectendossier’ staan documenten. Het is mogelijk om de documenten digitaal te laten accorderen door de werknemer en door de werkgever.  Dit gaat als volgt:

 

Stap 1:

Selecteer het document en klik op ‘Ondertekening vragen’

 

Er wordt automatisch een nieuwe dialoog gestart bij het tabje ‘Berichten’.

 

Stap 2:

Geef de ondertekenaars aan en druk op ‘Verstuur verzoek’.

 

 

 

Stap 3:

Het verzoek is verzonden. De status van de ondertekening vanuit leidinggevende en werknemer is weergegeven. Als leidinggevende kun je nu het document ondertekenen door op ‘Ondertekenen’ te klikken.

 

 

Stap 4:

Het ondertekenen gaat via een SMS code. Voer hiervoor het mobiele telefoonnummer in en klik op ‘Verstuur SMS’.

 

 

 

 

 

Stap 5:

Geef de SMS code in en klik op ‘Opslaan’.

 

 

 

Stap 6:

De status van de ondertekening vanuit de Werkgever staat nu op ‘Ondertekend’.

 

 

Stap 7:

De werknemer ontvangt nu een uitnodiging op zijn/haar emailadres om in te loggen.

 

 

 

De werknemer dient vervolgens eenmalig:

  1. Zich aan te melden bij de berichtenservice van de XpertSuite;
  2. Akkoord te gaan met de gebruikersvoorwaarden en in te loggen;
  3. Een wachtwoord in te voeren;
  4. Zijn/haar mobiele nummer in te voeren;
  5. Zijn/haar persoonlijke gegevens in te vullen (voorletter, voornaam, achternaam).

 

Stap 8:
 De werknemer komt in zijn/haar berichtenbox. Hierin is het te ondertekenen document zichtbaar. Het document kan door de werknemer vervolgens ondertekend worden zoals weergegeven in Stap 4.

 


Inrichting en autorisaties

Voor de inrichting van het digitaal ondertekenen en Dialoog Xpert zie: https://support.othersideatwork.nl/support/solutions/articles/76000036038-instellen-veilig-communiceren-dialoogxpert-