INHOUDSOPGAVE

Inschakelen DialoogXpert (Veilig communiceren)

DialoogXpert biedt de mogelijkheid om berichten met gebruikers en externe mailadressen beveiligd te delen. Het inschakelen van DialoogXpert gebeurt door Otherside at Work. Indien je gebruik wenst te maken van DialoogXpert neem dan contact op met je accountmanager of deliverymanager. 




Instellen Digitaal Ondertekenen

Voordat het mogelijk is om een document digitaal te laten ondertekenen, moet dit eerst bij het specifieke document worden ingesteld. Ga hiervoor naar Beheer.



Stap 1: Klik op ‘Dienstverlening’ en op ‘Documentsjablonen’  



Stap 2: Klik op een sjabloon en op ‘Documentondertekenaars’ 

Als je een sjabloon hebt geselecteerd zie je bovenaan tabbladen 3 tabbladen, waaronder 'Documentondertekenaars'. Kies hier de rollen die een digitale handtekening mogen zetten. Tegelijk met het instellen hiervan is het ook mogelijk om het document via een sms te laten ondertekenen binnen Berichten.

 

Als je dit hebt gedaan zal het onderstaande zichtbaar zijn binnen het trajectendossier. 

 

 

Toelichting digitaal ondertekenen

 Digitaal ondertekenen betekent het zetten van een digitale handtekening. Beide rollen zitten of fysiek naast elkaar en zetten een handtekening in het systeem, of hebben beide een gebruikersaccount en hebben toegang tot het dossier en kunnen afzonderlijk een digitale handtekening zetten.



Toelichting ondertekenen via sms:

Automatisch wordt er een bericht gestart waarin gevraagd wordt aan beide partijen om middels sms een akkoord te geven op het document.

 


Instellen gebruikersautorisatie om te ondertekenen

Als een gebruiker de opties ‘Ondertekening via sms’ en ‘Digitaal ondertekenen’ niet ziet, dan dient er nog een instelling te worden bekeken. 


Stap 1: Ga naar Klassiek Beheer en zoek de betreffende gebruikersrol, gebruikersgroep of gebruiker op. 



Stap 2: Ga naar Pagina 2

 

Stap 3: Klik op ‘DialoogXpert autorisaties’ instellen

Er opent een nieuw scherm.

Stap 4: Klik op ‘Detailinstellingen’ onder ‘Ondertekening’ 

 

Stap 5: Stel ‘Starten ondertekening’ in op ‘Ja’ 





Instellen dialoog delen in dossier

In Beheer kan worden ingesteld op welke overzichtskaart een dialoog moet worden geplaatst. Indien het voorkomt dat een dialoog is gedeeld, maar deze is niet zichtbaar in het trajectendossier, dan moet er gekeken worden naar deze instellingen. 


Stap 1: ga naar Beheer, klik op applicatieinstellingen en vervolgens op overzichtsdocumenten
 



Stap 2: Klik op één van de overzichtsdocumenten en vink aan welk type dialoog je wil tonen op het overzichtsdocument
 

Op alle overzichtsdocumenten kunnen de gedeelde dialogen zichtbaar worden gemaakt. Dit geldt echter niet voor het Contactoverzicht. Hierop kunnen geen dialogen zichtbaar worden gemaakt.

 



Instellen klantspecifiek uitnodigingssjabloon

Het is mogelijk om een klantspecifiek uitnodigingssjabloon in te stellen. Neem contact op met je accountmanager, deliverymanager of applicatieconsultant om dit in te laten richten.