LET OP!


De beheerder kan ervoor kiezen om bestaande e-mailsignaal taken over te zetten naar de nieuwe berichtsjablonen door een berichtsjabloon aan te maken in berichtsjabloon beheer. Hoe je dit doet, vind je hier: E-mail sjablonen omzetten naar bericht sjablonen : othersideatwork 

E-mailsjablonen voor emailsignaaltaken

Met taken van het type Emailsignaal kunnen automatisch vanuit de Xpert Suite emails worden verzonden naar ingestelde emailadressen, of naar specifieke gebruikersgroepen.


Je kunt ervoor kiezen om bestaande e-mailsignaal taken over te zetten naar de nieuwe berichtsjablonen door een berichtsjabloon aan te maken in berichtsjabloon beheer, en deze te selecteren bij de e-mailsignaaltaken. Hoe je dit doet, zie je hier onder.


Stap 1. Ga naar het Beheer scherm.


Stap 2. Selecteer bij Applicatie instellingen het kopje E-mail sjablonen.



Stap 3. Hier vind je een overzicht van bestaande e-mail sjablonen. Kies + Nieuw sjabloon om een nieuw e-mail sjabloon aan te maken.



Stap 4. Dit opent een nieuw scherm waar je onderstaande gegevens kunt opvoeren.



Stap 4.1 Naam ,Code en Onderwerp zijn verplicht in te vullen.


Stap 4.2 Meer informatie over de werking van Gedrag bij controle databaseinrichting is terug te vinden op E-mail mastersjablonen : othersideatwork 


Stap 4.3 Je kunt er voor kiezen om met of zonder opmaak een e-mailsjabloon in te richten door middel van het vinkje bij Met opmaak. Als dit vinkje uitgezet wordt is het alleen mogelijk om tekst op te voeren.


Stap 4.4 Terwijl met het vinkje het ook mogelijk is om door middel van HTML codes op te voeren. Deze kun je dan vervolgens omzetten met de knop naar html omzetten.


Stap 4.5 sla op en je e-mailsjabloon komt in het overzicht te staan en kan gebruikt worden.