INHOUDSOPGAVE
Context
Agendagroepen maken het eenvoudig om meerdere agenda’s met één handeling te beheren en toegankelijk te maken. In plaats van elke agenda afzonderlijk toegankelijk te maken, kun je met agendagroepen eenvoudig toegang regelen voor een hele groep gebruikers tegelijk.
Bijvoorbeeld: er zijn vijf gebruikers die als bedrijfsarts werken. Door hen toe te voegen aan de agendagroep ‘Bedrijfsarts’, kun je vervolgens in één stap een planner autorisatie geven voor deze hele groep. De planner krijgt hiermee direct toegang tot de agenda’s van alle vijf de bedrijfsartsen zonder dat de planner voor elke agenda afzonderlijk hoeft te worden geautoriseerd. Dit bespaart tijd en voorkomt fouten bij het beheren van rechten voor meerdere agenda’s.
Hoe maak je een agendagroep aan?
Om een agendagroep aan te maken dien je onderstaande stappen te doorlopen:
Stap 1: Open in beheer via Dienstverlening de optie Agendagroepen.
Stap 2: Maak onder de gewenste map een nieuwe agendagroep aan.
Stap 3: Plaats de gebruikersgroep in de agendagroep via klassiek beheer, pagina 2.
Als je bovenstaande stappen hebt doorlopen kan je gebruikers autoriseren voor de agendagroep. Dit is te lezen in het artikel: Autorisaties voor de agenda en de gebruiker.