INHOUDSOPGAVE

Algemeen

Sinds 18-07-2024 (release 8.28) zijn de casemanagementteams vernieuwd en heet dit toewijzingsrollen. 


Voorheen werd zowel de gebruikersgroep waaruit een gebruiker gekozen kon worden voor een bepaalde toewijzing, als het uiteindelijk samengestelde team van gebruikers dat toegewezen was op een bepaald niveau, casemanagementteam genoemd. Toewijzingsrol is nu de naam van de eerste groep, dus van een gebruikersgroep van waaruit je gebruikers aan een knooppunt kunt toewijzen.


Beheer

De vinkjes in gebruikersbeheer bij gebruikersgroepen die aangaven dat een gebruikersgroep een casemanagementteam was, zijn weggehaald. 


Het beheer hiervan is nu mogelijk via het nieuwe toewijzingsrollenbeheer. Hiervoor ga je naar Beheer > Gebruikers > Toewijzingsrollen, waar direct een overzicht gegeven wordt van alle toewijzingsrollen.



Een nieuwe toewijzingsrol kan worden aangemaakt middels de knop toevoegen linksboven in het scherm. Hier hoeft alleen nog de naam van de toewijzingsrol ingevuld te worden.



Wanneer er een toewijzingsrol geselecteerd wordt, zijn de instellingen van de toewijzingsrol zichtbaar. Hier kunnen de volgende aspecten ingesteld worden:

  • het wijzigen van de naam
  • het aantal mogelijke en/of verplichte gebruikers op een knooppunt
  • de gebruikersgroep die gekoppeld moet worden aan de toewijzingsrol
  • het verwijderen van de toewijzingsrol




Meerdere gebruikers toewijzen binnen één toewijzingsrol

Binnen het toewijzingsrollen beheer is het mogelijk om in te stellen hoeveel gebruikers er ingesteld mogen worden op een knooppunt. Als er meerdere gebruikers toegewezen kunnen worden op een knooppunt, dan zorgt dit ervoor dat beide gebruikers de trajecten en taken te zien krijgen in hun eigen lijsten. 


De volgende opties zijn mogelijk:

  •  Er kan maar één gebruiker per knooppunt ingesteld worden (0 of 1 gebruikers)
  •  Er moet één gebruiker per knooppunt ingesteld worden (1 gebruiker)
  •  Er kunnen meerdere gebruikers per knooppunt ingesteld worden (0 of meer gebruikers)
  •  Er moet minimaal één gebruiker per knooppunt ingesteld worden (1 of meer gebruikers)


De bovenste twee opties zijn hetzelfde zoals casemanagementteams tot nu toe werkten, met maximaal één gebruiker per knooppunt. Wanneer er een plug-in is ingeschakeld, dan zijn ook de onderste twee opties zichtbaar. Om de plug-in in te schakelen kan contact opgenomen worden met de Xpert Desk.



Casemanagementteam toewijzen

Het nieuwe toewijzingsscherm is op dezelfde plek te vinden als waar voorheen de casemanagementteams werden ingesteld - in beheer op mapniveau (via organisatie > klant beheer), op werkgeverniveau of op afdelingsniveau. Op die plekken is een nieuw tabblad zichtbaar, genaamd ‘Toewijzingen’.



Daarnaast zijn, net als voorheen, ook actielinks beschikbaar om casemanagementteams toe te wijzen. Binnen beheer heten deze actielinks CaseManagementTeam_Department (NodeAssignments) voor afdeling en Casemanagementteam_Employer (NodeAssignments) voor werkgever. Als je deze actielinks gebruikt wanneer je in de applicatie genavigeerd bent naar een werkgever of afdeling, kom je ook daarmee in het nieuwe toewijzingsscherm terecht. 


In het toewijzingsscherm zie je welke gebruikers uit een gebruikersgroep toegewezen zijn op het knooppunt (de map, werkgever, of afdeling). Wanneer je vanuit daar doorklikt naar een gebruikersgroep, zie je wat er op het bovenliggende knooppunt is ingesteld en wat de toewijzing is op het geopende knooppunt.



In dit voorbeeld is het knooppunt Werkgever 4 geopend, daar is S. Gebruiker 51 aan toegewezen. Het bovenliggende knooppunt is Map 2273, daar is S. Gebruiker 31 op ingesteld. Mocht je de toewijzing willen verwijderen van Werkgever 4, dan is vooraf meteen al zichtbaar aan welke gebruiker dit knooppunt dan zal worden toegewezen.


Bij toewijzingen zijn verschillende knoppen wel of niet zichtbaar, afhankelijk van wat in toewijzingsrollenbeheer is ingesteld qua aantal gebruikers die ingesteld mogen worden: toevoegen, vervangen, en de knop om een gebruiker te ontkoppelen van het knooppunt. Daarnaast is er ook een mogelijkheid tot rangschikken wanneer er meerdere gebruikers zijn toegewezen op het knooppunt. Voor toekomstige doorontwikkelingen is dit nodig om een primaire gebruiker te kunnen bepalen. Als er bijvoorbeeld iemand van de toegewezen gebruikers de eindverantwoordelijke moet zijn, kan dat hiermee ingesteld worden. Tevens is het kunnen rangschikken een functionaliteit ten behoeve van automatisch plannen.



Op widgets waar toewijzingen zichtbaar zijn, zoals bijvoorbeeld die op Afdeling > Stamgegevens > Toegewezen begeleiders, wordt deze rangschikking ook gevolgd.




Specifieke toewijzing dossier

In Beheer>Gebruikerbeheer>Autorisaties>Beheer Feature Autorisaties voor Autorisaties zal de gebruikersgroep geautoriseerd moeten worden om cases te mogen toewijzen.


Ga hierna naar een werknemersdossier. Kies via de Acties knop rechts bovenin voor "Case toewijzen" (als deze nog niet ingericht is, kan die toegevoegd worden in de dossier acties, zie instructie over Portals). Kies vervolgens de specifieke begeleider en klik op Opslaan.

Kies op de startpagina of in het dossier voor Case toewijzen en wij het dossier aan een specifieke gebruiker toe.


Deze gebruiker is nu ook te zien in de Dossierautorisatie tab van het dossier. 


LET OP: als je een dossier specifiek aan een gebruiker toewijst, zullen alle taken en trajecten van die werknemer bij die gebruiker uitkomen (mits de gebruiker voor deze taken en trajecten geautoriseerd is). Deze specifieke toewijzing stopt niet automatisch na een bepaalde periode of sluiten van een openstaand traject; de begeleider is dus altijd specifiek toegewezen totdat de specifieke toewijzing weer ongedaan wordt gemaakt. Het ongedaan maken kan door opnieuw te kiezen voor Acties > Case toewijzen, kies nu voor de optie "geen specifieke toewijzing" en klik op Opslaan.