De ontwikkeling van Xpert Suite is gestart in 2003 en sindsdien is het platform continue doorontwikkeld en geïnnoveerd. Door de modulaire opbouw kunnen delen van Xpert Suite worden vernieuwd en verbeterd. In tegenstelling tot andere leveranciers is het hierdoor nooit nodig het gehele platform integraal te herbouwen, wat mogelijke transitie- en migratieproblemen voorkomt.

 

Dankzij ons actieve Product Lifecycle Management blijft Xpert Suite een state-of-the-art softwareplatform. We realiseren ons dat technologische vooruitgang essentieel is om het meest veilige platform op de markt te blijven en optimaal te kunnen profiteren van nieuwe mogelijkheden.

 

Om ervoor te zorgen dat de functionaliteit van Xpert Suite blijft voldoen aan uw behoeften, zetten wij in op zowel technische als functionele ontwikkeling. Naast het vernieuwen van de onderliggende code voegen we regelmatig nieuwe opties toe die het gebruik van ons platform optimaliseren. Deze verbeteringen worden via onze reguliere, negenwekelijkse releases beschikbaar gesteld.

 

In sommige gevallen kan het nodig zijn om (een deel van) de transitie handmatig uit te voeren, bijvoorbeeld bij inrichtingsaspecten, koppelingen of updates van achterliggende technologie. Wij ondersteunen onze klanten hierbij maximaal en verwachten dat de functioneel beheerders tijdig en proactief betrokken zijn bij deze processen.

 

De fases van een End of Life traject geven aan hoe ver een transitie gevorderd is en wat de gevraagde actie is:


Fases
Fase 0 – OntwikkelingWe zijn bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteit.

Er is nog geen planning over wanneer deze functionaliteit beschikbaar is en de oude gearchiveerd wordt.

Fase 1 – Beschikbaar 

De nieuwe functionaliteit is getest en is beschikbaar.

Als automatische transitie mogelijk is, dan wordt deze samen met het releasen van de nieuwe functionaliteit direct uitgevoerd.
Anders kunnen functioneel beheerders starten met het (gefaseerd) in gebruik nemen van de nieuwe functionaliteit. Ons advies is om dit niet uit te stellen.

Fase 2 – Transitie 

Voor het verwijderen van de oude functionaliteit is een harde einddatum bepaald. 


Functioneel beheerders moeten actief aan de slag om de transitie tijdig afgerond te hebben.

Fase 3 – Verwijdering

De transitie naar de nieuwe functionaliteit wordt afgerond. 


Bij afronding van deze fase wordt de oude functionaliteit definitief verwijderd en is deze niet meer beschikbaar.


Bij Otherside at Work streven we naar een soepele overgang voor elke transitie. Wij begrijpen dat een heldere planning, ruim voldoende tijd voor de overgangsperiode en duidelijke instructies van groot belang zijn. Daarom zullen wij er alles aan doen om deze elementen te waarborgen en ervoor te zorgen dat het overgangsproces zo vlot mogelijk verloopt.

 

Door middel van een fasering en goed gedefinieerde einddatums geven we duidelijkheid over de overgangsfases. We begrijpen dat tijd een cruciale factor is bij verandering, en daarom zorgen we ervoor dat er voldoende tijd beschikbaar is voor een gestructureerde transitie.

 

Onze instructies zullen helder en begrijpelijk zijn, zodat de functioneel beheerders goed voorbereid zijn op de veranderingen. Samen zetten we ons in om Xpert Suite niet alleen een state-of-the-art platform te maken, maar ook te behouden.