Om inzicht te geven in verstuurde (SMS) berichten en hun status vanuit de Xpert Suite, is het mogelijk om via beheer deze status op te zoeken.
Gebruikers kunnen met de volgende stappen de status inzien van verstuurde berichten. In de toekomst zal ditzelfde voor e-mails zichtbaar gemaakt worden.
Door te klikken op Beheer, Applicatie instellingen en daarna op Berichten zal het menu voor de berichten, zoals onderstaand te zien is, worden weergegeven.


Bij status kan er gefilterd worden op de volgende status:
- Afgeleverd
- Alleen gelogd
- Functionele fout
- Geaccepteerd door provider
- Gelezen
- Geweigerd door provider
- In afwachting
- Technische fout
- Verstuurd
Daarnaast kan er in een bepaalde periode gefilterd worden en kan er op ontvanger gezocht worden. Dit is handig om te controleren of een verzuimende medewerker een SMS bericht heeft ontvangen, als deze aangeeft dat dit niet het geval is.
Voorbeeld van een uitval bericht. Bij inhoud staat de tekst die naar de medewerker is verstuurd, bijvoorbeeld een afspraak bevestiging.

En een voorbeeld van een bericht wat afgeleverd is:

Het is goed om te controleren op uitval en de reden hiervan, zodat informatie accuraat kan worden opgeslagen en/of de verzuimende medewerker op een andere manier op de hoogte gebracht kan worden van een geplande afspraak.