INHOUDSOPGAVE

Bij het werken in de agenda kun je ervoor kiezen om vooraf ingestelde spreekuurreminders aan te maken. In dit document wordt uitgelegd hoe dit in te stellen.



Stap 1. Reminder aanmaken (per spreekuur)

Stap 1.1 Zoek bij het aanmaken van een spreekuur naar het kopje ‘reminders’

Bij het aanmaken van een spreekuur kom je onderin het kopje ‘reminders’ tegen. Hier heb je de optie om te kiezen voor toevoegen.

 

 

Stap 1.2 Druk op toevoegen en vul het scherm

Bij het aanmaken van een spreekuur kom je onderin het kopje ‘reminders’ tegen. Hier heb je de optie om te kiezen voor toevoegen. Bij het toevoegen van een reminder krijg je een aantal velden welke verplicht ingevuld moeten worden. Hieronder lopen we ze even langs.

 

Naam

Naam welke je aan de reminder wilt geven en hoe die terug komt in het spreekuur.

 

Type

Hier kun je kiezen of het een reminder via de mail of via SMS moet zijn.

 

Aantal uur voor afspraak

Vul hier het aantal uur voor een afspraak in wanneer de reminder verzonden moet worden.

 

Ontvanger

Stel hier de ontvanger van de reminder in. Dit kan verschillen tussen werknemer, werkgever en contactpersoon.

 

Sjabloon

Hier kun je kiezen voor een zelfgeschreven sjabloon welke gebruikt kan worden om de reminder automatisch mee te vullen. Voor meer informatie over emailsjablonen zie Documenten mailen en mailsjablonen.

 

Stap 2. Reminder gebruiken in spreekuur

 

Stap 2.1 Kijk bij inplannen van een spreekuur naar het vinkvakje ‘herinnering’

Je zult zien dat wanneer je standaard een reminder hebt ingesteld op een spreekuur dit vinkje automatisch aan zal staan. Mocht je dit per spreekuur apart willen doen heb je altijd de mogelijkheid om dit vinkje handmatig aan of uit te vinden.

 

 

Stap 2.2 Controleer het scherm wat volgt bij het inplannen van een spreekuur en instellen van een reminder

Hier zul je zien dat de gegevens van de reminder zijn gevuld en je ook ziet naar welke emailadres/telefoonnummer het verzonden zal worden. Klik op opslaan en je bent klaar.