Wat ontvangt een externe gebruiker (meestal de werknemer) wanneer deze voor het eerst een bericht ontvangt via DialoogXpert en nog nooit heeft ingelogd? 


1) De gebruiker ontvangt in zijn mailbox onderstaand bericht (Let op, kan ook in de spam terecht zijn gekomen) 

Dit ontvangt de gebruiker altijd wanneer er nog niet eerder is ingelogd. 


Het kan zijn dat er een ander emailtemplate ingesteld staat op de database, de inhoud van de mail kan daardoor afwijken van onderstaand.


Wanneer de ontvanger aangeeft deze mail dat hij deze mail niet heeft ontvangen, kan je er ook voor kiezen om nogmaals een (test)bericht te laten sturen. Hierna komt de (eerste) aanmeldmail nogmaals binnen.  




2) Klik op aanmelden, dan volgt onderstaand scherm

 

3) Klik akkoord aan. Vervolgens komt onderstaand scherm in beeld, er wordt gevraagd een wachtwoord instellen. Door op het vraagteken te klikken worden de vereisten voor een goed wachtwoord zichtbaar.


4) Er wordt daarna gevraagd om een 2 factor sms code in te stellen, vul hier het mobiele nummer in en er zal een bevestigingscode gestuurd worden. Het is mogelijk deze stap over te slaan. Indien je dat doet ga je naar stap 6, de mogelijkheid om met een authenticatie app 2 factor in te stellen. 


Let op: Er moet altijd een 2 factor mogelijkheid ingesteld worden, anders kan je niet verder. SMS en/of Authenticatie app.


 

5) De 6-cijferige bevestigingscode wordt verstuurd naar het opgegeven telefoonnummer, vul deze in onderstaand veld in.

6) Je heb ook de keuze een authenticatie app in te stellen. In het scherm staat de informatie om dit mogelijk te maken.

7) Vervolgens komt eenmalig onderstaand invulscherm. Bij de velden waar een asterisk (*) achter staat ben je verplicht een waarde in te vullen. Dit is de laatste stap, na opslaan ben je ingelogd en kan je je het verstuurde bericht lezen.