(For English, scroll down)
Beste functioneel beheerder van XS,
Wij blijven het Xpert Suite platform uitbreiden om de beste gebruikerservaring te kunnen bieden en de betrouwbaarheid en veiligheid van Xpert Suite te kunnen garanderen. De veranderingen brengen een aantal technische aspecten met zich mee, waarvoor het belangrijk is om tijdig te beoordelen of laten beoordelen welke impact dit heeft en welke aanpassingen in jullie eigen IT omgeving doorgevoerd moeten worden.
Deel deze informatie dus zo snel mogelijk met jullie IT team en systeembeheerders!
Wat verandert er?
Wat wijzigt zijn de IP-adressen die momenteel aan onze services zijn toegewezen! Het gaat hier om de Xpert Suite productieomgevingen en is dus van invloed op alle klanten die Xpert Suite gebruiken.
Het gaat om de volgende aanpassingen die per 01-03-2025 worden doorgevoerd:
- Login.xpertsuite.app wordt gemigreerd van 81.4.69.109 naar 81.4.69.75.
- We gaan het aantal base-URL’s uitbreiden bij het gebruik van API’s. Zo zal deze voor klanten op fast track releases anders zijn dan voor klanten op slow track releases. Gebruik de base-URL die je terugkrijgt als je inlogt met een API-account (link naar XSC pagina over gebruik van API’s).
- Voor outbound interfaces gaan we naast het IP-adres 81.4.69.99 ook 81.4.69.67 in gebruik nemen. Wordt er met IP-whitelists gewerkt, dan moeten beide IP-adressen daarin opgenomen worden.
Een actueel overzicht van de IP-adressen die op het Xpert Suite platform gebruikt worden, is op het Xpert Support Center te vinden (link).
Waarom veranderen we de IP-adressen?
Deze wijzigingen hangen samen met uitbreiding van onze hostinglocaties waarover wij jullie eerder geïnformeerd hebben. Deze wijzigingen zijn essentieel om te voldoen aan de nieuwste technologische normen en om een geavanceerde en veilige omgeving voor onze klanten te garanderen. Door deze upgrade kunnen we ook beter inspelen op toekomstige groei en nieuwe mogelijkheden bieden.
Wat moet je doen?
In de meeste gevallen hoef je geen actie te ondernemen, aangezien deze wijzigingen door ons op het platform worden doorgevoerd. Wij kunnen echter niet beoordelen of er in jullie IT omgeving ook iets gewijzigd moet worden om compatibel te blijven met de nieuwe IP-adressen die op het Xpert Suite platform gebruikt worden.
Vastgesteld moet worden dat er in jullie IT omgeving gewerkt wordt met niet-DNS verwijzingen (zoals: inlog.xpertsuite.nl), maar met IP-adressen (zoals: 81.4.69.109). Dit kan bij het instellen van een koppeling met Xpert Suite of als er in jullie IT omgeving firewall rules voor het whitelisten van IP-adressen gebruikt worden.
Zorg ervoor dat jullie IT-team zo snel mogelijk op de hoogte is van deze wijzigingen en indien nodig tijdig de benodigde aanpassingen aanbrengt.
Wanneer gaat dit in?
Vanaf zaterdag 01-03-2025 om 6.00 uur gelden de nieuwe IP-adressen en zijn de oude niet meer te gebruiken. We verwachten minimale impact op jullie services tijdens deze overgangsperiode, maar we staan klaar om u te ondersteunen bij eventuele vragen of problemen die zich kunnen voordoen.
Vragen of bezorgdheid?
Als je vragen hebt over deze wijzigingen of als je hulp nodig hebt bij het voorbereiden van jullie systemen, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze Xpert Desk. Maak hiervoor een ticket aan via het Xpert Support Center.
We streven ernaar om de overgang zo soepel mogelijk voor jullie te maken en kijken ernaar uit om jullie te blijven voorzien van hoogwaardige dienstverlening.
Met vriendelijke groet,
Rob Brekelmans
Manager Customer Operations
============================================
Dear functional administrator of XS,
We continue to expand the Xpert Suite platform to provide the best user experience and ensure the reliability and security of Xpert Suite. The changes entail several technical aspects, making it important to assess or have assessed in a timely manner what impact this will have and what adjustments need to be made in your own IT environment.
So share this information with your IT team and system administrators as soon as possible!
What will change?
What changes are the IP addresses currently assigned to our services. This concerns the Xpert Suite production environments and therefore affects all customers who use Xpert Suite.
It concerns the following adjustments which will be implemented as of 01-03-2025:
- Login.xpertsuite.app will be migrated from 81.4.69.109 to 81.4.69.75.
- We are going to expand the number of base URLs when using APIs. For example, it will be different for customers on fast track releases than for customers on slow track releases. Use the base URL that you get back when you log in with an API account (link to XSC page about using APIs).
- For outbound interfaces, we will use 81.4.69.67 in addition to the IP address 81.4.69.99. If IP whitelists are used, both IP addresses must be included.
An up-to-date overview of the IP addresses used on the Xpert Suite platform can be found on the Xpert Support Center (link).
Why are we changing IP addresses?
These changes are related to the expansion of our hosting locations, which we informed you about earlier. These changes are essential to comply with the latest technological standards and to ensure a advanced and secure environment for our customers. This upgrade will also allow us to better anticipate future growth and provide new opportunities.
What do you have to do?
In most cases, you don't need to take any action, as these changes are implemented by us on the platform. However, we cannot assess whether something needs to be changed in your IT environment to remain compatible with the new IP addresses used on the Xpert Suite platform.
It must be determined whether your IT environment uses non-DNS references (such as: inlog.xpertsuite.nl) instead of IP addresses (such as: 81.4.69.109). This may occur when setting up a connection with Xpert Suite or if firewall rules are used in your IT environment to whitelist IP addresses.
Make sure your IT team is aware of these changes as soon as possible and makes the necessary adjustments in a timely manner if necessary.
When does this take effect?
From Saturday 01-03-2025 at 6:00 a.m., the new IP addresses will apply and the old ones can no longer be used. We expect minimal impact on your services during this transition period, but we are ready to support you with any questions or issues that may arise.
Questions or concerns?
If you have any questions about these changes or need assistance in preparing your systems, please do not hesitate to contact our Xpert Desk. You can create a ticket for this via the Xpert Support Center.
We aim to make the transition as smooth as possible for you and look forward to continuing to provide you with high-quality services.
Sincerely,
Rob Brekelmans
Manager Customer Operations