15-01-2025, 11:55 uur
Voor gebruikers van de module XS Inbound UWV Documents.
Onze Xpert Desk heeft enkele meldingen ontvangen dat mogelijk niet alle documenten vanuit het UWV aan Xpert Suite zijn aangeleverd. Wij hebben hierop direct een onderzoek gestart. De functionaliteit is zo ontwikkeld dat Xpert Suite één keer per dag bij het UWV de nieuw aangemaakte documenten sinds de vorige dag ophaalt en in Xpert Suite verwerkt.
Analyse probleem
We hebben contact gezocht met Logius die de koppelingen namens het UWV beheert. Waarom in het proces mogelijk toch niet alle documenten vanuit het UWV worden aangeleverd, hebben we helaas niet duidelijk gekregen. De documenten die wel vanuit het UWV aangeleverd zijn, zijn correct in Xpert Suite verwerkt. Voor ons als leverancier van Xpert Suite is het niet mogelijk te achterhalen welke documenten eventueel niet zijn aangeleverd. Wij hebben immers geen toegang tot het werkgeversportaal van het UWV.
Vervolgstappen
Het proces van het volledig aanleveren van UWV documenten is cruciaal. Wij gaan daarom de volgende functionaliteiten als hotfix doorvoeren binnen Xpert Suite:
- In de dagelijkse opvraag vanuit Xpert Suite gaan we alle documenten van de afgelopen 7 dagen opvragen. Documenten die reeds ontvangen zijn, worden vervolgens genegeerd.
- In de backend van Xpert Suite breiden we de logging uit waardoor we nog meer mogelijkheden hebben om aan de kant van Xpert Suite eventuele problemen te analyseren.
De verwachting is dat de hotfix uiterlijk vrijdag 17-01-2025 op het platform gereleased is. Raadpleeg voor de actuele status dit artikel op het XSC.
Afronding
Wij hebben er vertrouwen in dat deze maatregelen afdoende zijn om het geconstateerde probleem op te lossen. Als er twijfels zijn over de volledigheid van UWV documenten in Xpert Suite, raden we aan om via het UWV werkgeversportaal dat te controleren. Bij het ontbreken van een document in Xpert Suite, vragen wij om een supportticket voor de Xpert Desk aan te maken, zodat we het incident kunnen analyseren.
Voor vragen over dit bericht, kan contact opgenomen worden met onze Xpert Desk.