In deze gebruikersgids worden de meest gebruikte functies van XS uitgelegd. De volledige lijst met onderwerpen vind je in de inhoudsopgave hieronder. Wanneer je de gids gebruikt, kan je de sectie die je nodig hebt opzoeken en er direct naar toe gaan.  


INHOUDSOPGAVE


(Let op: deze gebruikersgids bevat schermafbeeldingen van Xpert Suite waarbij we een fictieve organisatie met fictieve werknemers hebben gebruikt).

1. INTRODUCTIE

Wat is Xpert Suite? 

XS is een cloud-gebaseerde software-as-a-service (SaaS) oplossing waar alle re-integratiespecialisten veilig kunnen samenwerken in één systeem. Deze tool helpt je bij het beheren van het ziekteverzuim en de revalidatie van je werknemers. XS is een case management systeem waar alle ziekteverzuimgevallen met alle relevante documentatie veilig worden opgeslagen. Alles staat op één plek. Dit beschermt de persoonlijke gegevens van werknemers en zorgt voor naleving van de GDPR. 


2. STARTPAGINA


Zodra je bent ingelogd, kom je op de startpagina die een overzicht geeft van je berichten, openstaande taken, recente taken en meer. Van hieruit kun je nieuwe taken aan jezelf toewijzen en zoeken naar bestanden van medewerkers.


(Deze pagina kan verschillen qua uiterlijk en indeling op basis van de autorisatie-instellingen die je hebt verkregen.)


2.1. HOME

Home is het startscherm dat je ziet wanneer je inlogt bij XS en het is ook waar je naar terugkeert wanneer je op de home-knop klikt:



De startpagina van de Xpert Suite is flexibel en kan voor elke gebruikersgroep verschillend zijn. Dit komt natuurlijk doordat de rollen van gebruikers ook afwijken van elkaar. Een uitleg over de startpagina en het raadplegen van statistieken vanuit de startpagina, kun je vinden in deze video:




2.2. DOSSIER ZOEKEN


Alle geregistreerde medewerkers hebben een dossier in Xpert Suite, waardoor je op elke medewerker die aan jou rapporteert kunt zoeken. Op de startpagina vind je een zoekfunctie. Hier kun je in het grijze vak zoeken op naam of personeelsnummer en vervolgens de juiste medewerker selecteren uit de resultatenlijst. Op de pagina 'Uitgebreid zoeken' kun je nog bepaalde gegevens combineren met namen van werkgevers, afdelingsnamen, etc.


2.3. TAKEN


Wanneer een medewerker ziek is, moeten er een aantal wettelijk verplichte taken worden uitgevoerd. In Xpert Suite (XS) ontvang je tijdig herinneringen voor specifieke taken die voltooid moeten worden. De automatische aanmaak van taken en herinneringen ondersteunt je hierbij.


Op de startpagina vind je een overzicht van je taken. Dit overzicht is verdeeld in drie categorieën: achterstallige taken, open taken en aankomende taken (deze week). Per categorie zie je hoeveel open taken er zijn.



Als je op een taak in je takenlijst klikt, kom je bij de volledige lijst van taken voor deze medewerker. 

Onderaan je takenoverzicht staat eenknop waarmee je snel naar het volgende overzichtsscherm kunt gaan:


2.4. ACTIES


Hier vind je verschillende acties. Alle acties worden in de volgende hoofdstukken uitgelegd.


Vul de afspraakgegevens in en sla op.



7. BERICHTEN


7.1. BERICHTEN STUREN IN PLAATS VAN MAILEN


In plaats van e-mails te sturen, is het veel veiliger om de berichtenfunctie van Xpert Suite te gebruiken. We raden sterk aan om dit te doen, omdat informatie over ziekteverzuim privacygevoelig is.


De berichtenfunctie van Xpert Suite kan worden gebruikt om veilig direct met collega's te communiceren. Om deze te openen, gebruik je de zoekfunctie en selecteer je het dossier van de betreffende medewerker. Eenmaal in het dossier vind je de berichtenfunctie onder het meest rechter tabblad.



De categorieën waaruit een bericht bestaat, zijn de volgende:


  • Onderwerp
  • Deelnemers: de persoon naar wie je het bericht wilt sturen, moet worden toegevoegd aan de lijst met deelnemers. Bij het aanmaken van het bericht word je automatisch toegevoegd als deelnemer.
  • Medisch: of het bericht medische informatie bevat of niet.
  • Bericht
  • Bestand toevoegen: gebruik deze functie om documenten te uploaden vanaf je computer of vanuit Xpert Suite.
  • Dialoog wordt gedeeld in dossier
  • Ontvangstbewaking


Wanneer je de deelnemers hebt toegevoegd en alle relevante velden hebt ingevuld, klik je op Start dialoog. Het berichten systeem stuurt een link naar de ontvanger, zodat die kan inloggen en reageren op het bericht.


Onthoud: alleen deelnemers aan de dialoog kunnen de inhoud lezen. Om de informatie in de dialoog te delen, is het mogelijk de dialoog binnen het dossier te delen (selecteer het vakje voor delen).


Meer informatie over veilig communiceren vind je hier.


7.2. DIGITAAL ONDERTEKENEN


Als je een document wilt ondertekenen, zijn er twee opties: via SMS-code of via digitale handtekening. Kies het document dat je wilt ondertekenen binnen het Workflow-dossier. Zodra het document is ondertekend, wordt dit zichtbaar wanneer je het document als PDF opent.


7.2.1 DIGITAAL ONDERTEKENEN - SMS-CODE

Het gebruik van sms-code-ondertekening is erg handig als beide ondertekenende partijen niet fysiek bij elkaar zijn.


  1. Kies Handtekening via SMS.

  2. Automatisch wordt er een dialoog gestart binnen het tabblad Berichten.

  3. Vul in wie het document moet ondertekenen en klik op Versturen.

  4. Als manager kun je het document ondertekenen door op Ondertekenen te klikken. Vul je mobiele telefoonnummer in en je ontvangt een SMS-code. Sla op, en het document is ondertekend.

  5. De medewerker ontvangt een uitnodiging in zijn mailbox om in te loggen.

  6. De medewerker moet de volgende stappen slechts één keer uitvoeren:

    a. Registreren bij de berichtenservice

    b. Akkoord gaan met de gebruiksvoorwaarden en inloggen

    c. Een wachtwoord kiezen

    d. Mobiele telefoonnummer invullen

    e. Persoonlijke gegevens invullen

  7. De medewerker gaat naar zijn berichten. Hier kan hij het document lezen en ondertekenen.


7.2.2. DIGITAAL ONDERTEKENEN - DIGITALE HANDTEKENING

De digitale handtekening kan worden gebruikt wanneer beide partijen een gebruikersaccount hebben of wanneer beide partijen fysiek naast elkaar zitten. Met de muis kan de handtekening worden gezet. 


Meer informatie vind je hier.



8. INSTELLINGEN

De knop Instellingen bevindt zich linksonder in je XS-scherm. In de sectie Instellingen kun je XS aanpassen aan jouw behoeften. In de volgende sectie bespreken we enkele van deze functies.



8.1. TAAL WIJZIGEN

Om de taal te wijzigen naar je voorkeurstaal, vraagt de browser of je de pagina wilt verversen. Kies voor verversen en vervolgens voor pagina verlaten. De browserpagina wordt automatisch vernieuwd en Xpert Suite wordt aangepast naar de gekozen taal.


8.2. EEN PLAATSVERVANGER AANWIJZEN (OVERDRACHTSBEVOEGDHEDEN) 

Wanneer een gebruiker voor een bepaalde periode afwezig is, kun je binnen XS een plaatsvervanger toewijzen. De plaatsvervanger krijgt tijdens de afwezigheid van de gebruiker toegang tot de medewerkersdossiers en taken.


Let op: je kunt alleen een plaatsvervanger toewijzen aan iemand die al geautoriseerd is voor Xpert Suite, zoals een andere manager. Het is niet mogelijk of geschikt om deze functie aan een teamlid toe te wijzen.


een plaatsvervanger toe te wijzen, klik je op Instellingen (linksonder in het scherm) en scroll je naar de sectie Plaatsvervanger (Autorisaties overdragen).

Klik op PLAATSVERVANGING REGISTREREN en de volgende opties worden weergegeven:

De volgende informatie is vereist:

  • In het veld "Plaatsvervanger voor" zoek je naar je eigen gebruikersnaam en klik je erop om deze te selecteren.
  • In het veld "Plaatsvervanger" door zoek je naar de naam van je vervanger en klik je erop.
  • Selecteer de periode waarin je de vervanging wilt instellen, inclusief een start- en einddatum.

Klik op Plaatsvervanger instellen om het proces af te ronden.


Meer informatie over de sectie plaatsvervanger vind je hier.