Het kan voorkomen dat een bedrijfsarts of pob voor een bepaalde tijd beschikbaar is voor 1 specifieke klant. Het is dan makkelijk als het gehele blok voor 1 tarief (per uur of per stuk) gefactureerd wordt en dat de losse spreekuren in dat blok In-abonnement verrichtingen genereren. Dit is mogelijk met detacheringsblokken.

 

Voor de inrichting van een detacheringsblok doorloop je de volgende stappen.

 

Ga in het beheer naar Dienstverlening – Spreekuursoorten.

 

Klik op ‘Nieuw spreekuursoort’. Bij dit detacheringsblok hoef je geen schermen, documenten, oproepbrief en reminders te koppelen. Dit is niet nodig omdat je het spreekuursoort alleen gebruikt voor het schrijven van een verrichting. Wat je specifiek voor het detacheringsblok wel moet instellen is:

  • Maak het spreekuursoort actief.
  • Naam (maak duidelijk dat het een detacheringsblok betreft).
  • Spreekuursoort is verrichting.
  • Telt als bezet in de wizard moet UIT staan
  • Spreekuursoort is een detacheringsblok.
  • Indien van toepassing de dienstverlening ingeven.
  • Standaard spreekuurduur.

 

Nadat dit alles is ingericht kun je de verrichting net zoals bij andere verrichtingen opnemen in 1 of meerdere contractmodellen.

 

Na de inrichting is de werking als volgt.

In de agenda van een gebruiker plan je een detacheringsblok in alsof het een afspraak is. Dit doe je rechtstreeks in de agenda.

 

Doordat bij het spreekuursoort niet is ingesteld dat deze telt als bezet in de wizard kunnen er op die manier afspraken overheen worden gepland. Wanneer deze afspraken worden uitgevoerd worden de bijbehorende verrichtingen als In-abonnement verrichting geschreven. Ook wanneer anders is ingesteld in het contractmodel.

 

De verrichting bij een detacheringsblok wordt aan het begin van de dag automatisch op factuureerbaar of in abonnement (afhankelijk van de inrichting in het contractmodel) gezet.

 

Kun je de optie voor detacheringsblokken bij een spreekuursoort niet vinden dan kan het zijn dat de functionaliteit op jouw omgeving nog niet is ingeschakeld. Maak in dat geval een ticket aan bij de Xpert Desk met het verzoek om de functionaliteit in te schakelen.