INHOUDSOPGAVE

Wat zijn schermen?

 

Schermen zijn gekoppeld aan taken en spreekuurverslagen om gebruikers de mogelijkheid te geven om binnen Xpert Suite verslag te laten doen van verzuimbegeleiding. Schermen worden in de meeste gevallen gebruikt als een soort checklist zodat de gebruiker niet vergeet om bepaalde vragen te stellen.

 

Er wordt onderscheid gemaakt tussen invulschermen ten behoeve van spreekuurverslagen en invulschermen die vanuit taken kunnen worden ingevuld. Nadat het scherm gemaakt is moet het gekoppeld worden aan de gewenste actie om het vervolgens te kunnen gebruiken in XS.

 

 

Aanmaken van schermen

 

Stap 1. Log in bij XS, klik onderin op Beheer.

 

 

Stap 2. Klik linksonder op Klassiek Beheer.

 

 

 

Stap 3. Klik op 14. Schermontwerper Module zodat het menu uitklapt.

 

 

Stap 4. Rechter muisklik op Schermen en kies Scherm toevoegen.

 

Er verschijnt nu een leeg blad rechts.

 


Stap 5. Vul een naam voor het scherm in en klik op Opslaan.

Indien van toepassing: geef het scherm dezelfde naam als het bijbehorende document en/of taak.

 


Stap 6. Voeg de vaste tekst en opmaak voor het scherm toe.

Het is aan te raden met tabellen te werken waar een tekst uit XS gegenereerd moet worden.


 


Stap 7. Voeg de gewenste datavelden toe via de knop Datavelden.

Met datavelden kan standaard aanwezige informatie vanuit XS worden toegevoegd aan het scherm. Bijvoorbeeld NAW gegevens van werknemers of de naam van de bedrijfsarts waarmee de afspraak is. Meer uitleg over datavelden kun je lezen in de instructie Data –en formuliervelden.


De knop: “Datavelden” geeft een keuzemenu van de datavelden die standaard in XS aanwezig zijn.


 

 


Stap 8. Voeg de gewenste formuliervelden toe via de knop Formuliervelden.

Met formuliervelden kun je zelfgemaakte formuliervelden toevoegen aan het scherm. Dit kan bijvoorbeeld een later ingevulde datum zijn of een tekst vak waarin tekst getypt kan worden. . Meer uitleg over formuliervelden kun je lezen in de instructie Data –en formuliervelden.


Met de knop: “Formuliervelden” zet je de zelfgemaakte formuliervelden in het scherm. Door op de knop Kiezen te klikken zet je het veld in het scherm.


 

 



Schermen koppelen aan acties voor spreekuurverslagen


Wanneer je een scherm wil gebruiken voor spreekuurverslagen, dien je het scherm aan een gewenste actie te koppelen.

Dit kun je bovenin het scherm selecteren. Kies bij “Scherm hoort bij actie” de spreekuursoort waar je het scherm aan wil koppelen.


 

Schermen koppelen aan taken

 

Wanneer je het scherm aan een taak wilt koppelen, dien je dit bij de betreffende taak in te stellen.

 

Stap 1. Log in bij XS, klik onderin op Beheer.

 

 


Stap 2. Klik linksonder op Klassiek Beheer.

 

 


Stap 3. Klik in 3. Taakbibliotheken op de gewenste taak.

 


Stap 4. Koppel in de taak het scherm.

In onderstaand drop-down menu kun je het scherm (en eventueel het bijbehorende document) koppelen.

 

 



Documenten en schermen koppelen

 

In de meeste gevallen moet (een deel van) het invulscherm terugkomen op het uiteindelijk te genereren document wat uiteindelijk in het trajectendossier wordt toegevoegd. Om dat te kunnen doen moeten de schermen en bijhorende documenten aan elkaar gekoppeld zijn. Dit gaat automatisch wanneer je het scherm en het document aan dezelfde taak toevoegt.

Wanneer het document gekoppeld moet worden aan een scherm wat hoort bij een spreekuur (en dus niet aan een taak), dan dien je het scherm te koppelen aan het document.

 


Stap 1. Log in bij XS, klik onderin op Beheer.

 

 


Stap 2. Klik linksonder op Klassiek Beheer.

 

 


Stap 3. Ga naar 11. Medische Protocol Module.

  

Stap 4. Rechter muisklik op het document bij 11. Medische documenten en selecteer Document koppelen aan scherm.