INHOUDSOPGAVE


Sinds 18-07-2024 zijn casemanagementteams omgezet naar toewijzingsrollen. Hiermee is ook het instellen van knooppunten gewijzigd. Voor meer informatie over toewijzingsrollen, zie Toewijzingsrollen : othersideatwork


Inleiding

Aan elk organisatieonderdeel waarvoor je een casemanagementteam wenst in te zetten, dien je één gebruiker van de gebruikersgroep ingesteld als casemanagementteam te koppelen als de coördinator. Deze coördinator is primair verantwoordelijk voor dat deel van de organisatie en krijgt in eerste instantie alle taken en trajecten van het betreffende organisatieonderdeel te zien op de Actueel/Home pagina. De coördinator is daarmee verantwoordelijk voor de toebedeling van dossiers aan de andere casemanagementteam gebruikers.

Als deze coördinator is gekoppeld op het hoogst mogelijke niveau binnen de organisatiestructuur, dan vallen ook alle onderliggende delen onder deze coördinator. Wanneer er op een lagergelegen onderdeel een andere coördinator wordt ingesteld, dan vallen vanaf dat niveau alle dossiers onder verantwoording van die gebruiker. Het koppelen van coördinatoren wordt in XS via “knooppunten” geregeld. Dit kan alleen via Beheer.



Er is ook nog een mogelijkheid om voor een specifiek dossier af te wijken van de ingestelde vaste begeleider. Dit noemen we een "case toewijzen" in Xpert Suite. Zie hiervoor "Specifieke toewijzing dossier".
LET OP: als je een dossier specifiek aan een gebruiker toewijst, zullen alle taken en trajecten van die werknemer bij die gebruiker uitkomen (mits de gebruiker voor deze taken en trajecten geautoriseerd is). Deze specifieke toewijzing stopt niet automatisch na een bepaalde periode of sluiten van een openstaand traject; de begeleider is dus altijd specifiek toegewezen totdat de specifieke toewijzing weer ongedaan wordt gemaakt.



Toewijzen van een teamlid binnen dezelfde gebruikersgroep

In portalbeheer kunnen er twee actielinks toegevoegd worden voor een gebruiker zodat deze een teamlid binnen dezelfde gebruikersgroep kan toewijzen aan een afdeling of werkgever als Casemanagementteam.


Dit betreft de twee actielinks:

  • Eén die gebruikt kan worden vanuit een werkgeverpagina: CaseManagementTeam_Employer
  • Eén vanuit de afdelingpagina: CaseManagementTeam_Department


Daarnaast is in Beheer > Organisatie > Klantbeheer een tabblad toegevoegd om ook vanuit daar een casemanagementteamlid toe te wijzen op map-, werkgever- of afdelingsniveau.


Stel een team samen 

Afhankelijk van ingestelde casemanagementrollen zul je meer of minder opties hebben dan in het screenshot hieronder.


Deze gebruikers zijn nu ook te zien in de Dossierautorisatie tab van alle werknemersdossiers die vallen onder dit knooppunt (tenzij onderliggende knooppunten aan andere gebruikers zijn toegewezen, of er sprake is van dossiers die specifiek aan een andere gebruiker zijn toegewezen):



Instellen vaste begeleider per werkgever/afdeling als gebruiker

Gebruikers kunnen worden geautoriseerd om in Xpert Suite bij een werkgever of afdeling een vaste begeleider in te stellen of te wijzigen.  In elk geval moeten gebruikers de werkgevergegevens kunnen wijzigen en inzage hebben in de gebruikersgroep wat ingesteld staat als casemanagementteam.


Werkgever

Via de Organisatiestructuur of Werkgever zoeken widget kan een werkgever worden opgezocht. Ga vervolgens naar de Stamgegevens en wijzig deze via het potloodicoontje:


Ga naar het tabblad Casemanagementteams. Vul bij 'Eigen team voor dit onderdeel instellen' Ja in. Voor elke gebruikersgroep die ingesteld staat als casemanagementteam kan een begeleider worden toegewezen.


Afdeling

Hetzelfde geldt voor de afdeling. Via de Organisatiestructuur of werkgever zoeken widget (uitgebreid zoeken op afdeling) kan een afdeling worden opgezocht. Ga vervolgens naar de Stamgegevens en wijzig deze via het potloodicoontje.


Ga naar Casemanagementteam. Vink 'specifieke toewijzing voor casemanagementteam'. Voor elke gebruikersgroep die ingesteld staat als casemanagementteam kan een begeleider worden toegewezen.




Specifieke toewijzing dossier

In Beheer>Gebruikerbeheer>Autorisaties>Beheer Feature Autorisaties voor Autorisaties zal de gebruikersgroep geautoriseerd moeten worden om cases te mogen toewijzen.


Ga hierna naar een werknemersdossier. Kies via de Acties knop rechts bovenin voor "Case toewijzen" (als deze nog niet ingericht is, kan die toegevoegd worden in de dossier acties, zie instructie over Portals). Kies vervolgens de specifieke begeleider en klik op Opslaan.

Kies op de startpagina of in het dossier voor Case toewijzen en wij het dossier aan een specifieke gebruiker toe.


Deze gebruiker is nu ook te zien in de Dossierautorisatie tab van het dossier. 


LET OP: als je een dossier specifiek aan een gebruiker toewijst, zullen alle taken en trajecten van die werknemer bij die gebruiker uitkomen (mits de gebruiker voor deze taken en trajecten geautoriseerd is). Deze specifieke toewijzing stopt niet automatisch na een bepaalde periode of sluiten van een openstaand traject; de begeleider is dus altijd specifiek toegewezen totdat de specifieke toewijzing weer ongedaan wordt gemaakt. Het ongedaan maken kan door opnieuw te kiezen voor Acties > Case toewijzen, kies nu voor de optie "geen specifieke toewijzing" en klik op Opslaan.