Het vastleggen van extra daglonen met een geldigheidsperiode is als extra mogelijkheid toegevoegd om hele specifieke situaties, waarin er meerdere daglonen zijn, te kunnen opvoeren. Bijvoorbeeld: een medewerker gaat ziek uit dienst en komt in de ZW terecht (door uitzendbeding), komt daarna weer opnieuw in dienst bij dezelfde werkgever en wordt opnieuw ziek. In deze situatie heb je meerdere daglonen.


Er kunnen meerdere daglonen bepaald worden over verschillende periodes. Via een trigger of handmatige actie (afhankelijk van de inrichting) kan een nieuwe dagloon berekeningstaak aangemaakt worden binnen een Ziektewet traject. Een gebruiker met de autorisatie om meerdere daglonen op te voeren kan via deze taak een nieuw dagloon opvoeren. Binnen de berekeningstaak kan er bij de ingangsdatum van de uitkering een andere datum geselecteerd worden dan de startdatum van het traject. Deze ingangsdatum mag niet in een periode vallen voor de ingangsdatum van het vorig bepaalde dagloon. Wanneer het dagloon bepaald is, zal deze en de periode in de ‘uitkeringen werknemer’ widget in de Quickview van het dossier terug te vinden zijn. 

Een gebruiker met de autorisatie om meerdere daglonen te beheren, kan ook via de uitkeringen widget het meest recente dagloon verwijderen. Hiervoor moet de gebruiker wel de autorisatie "Dagloon gegevens verwijderen" hebben onder de gebruikersautorisaties voor verloning.


Inrichting

Voor het gebruik van deze functionaliteit moet een extra taak worden ingericht met het scherm 'Dagloonberekening ZW'. Autoriseer hiervoor de juiste gebruiker(s). Je kunt deze taak toevoegen aan de taakbibliotheek met opdrachttaken en/of je kunt de taak triggeren via de triggerhandler.


De gebruiker moet onderstaande autorisatie krijgen. Deze is te vinden in de gebruikersautorisaties onder Verloning.