INHOUDSOPGAVE


Trajecten kunnen beëindigd worden door verschillende redenen. Hier kan een functioneel beheerder zelf redenen aan toevoegen. Het registreren van beëindigingsredenen kan bijdragen aan een duidelijkere afsplitsing in waarom trajecten zijn gesloten.


1. Hoe registreer ik beëindigingsredenen?

Ga naar Xpert Suite beheer -> Dienstverlening -> Beëindigingsredenen:


Hier kun je redenen toevoegen, bewerken en zien/aangeven bij welke trajectsoorten de redenen van toepassing zijn. De bewerkbare redenen hebben een bewerkbaar icoontje:


De redenen zijn niet toe te voegen voor Ziekte WVP protocollen of Zwangerschapsprotocollen. Voor alle andere trajecten is dit wel mogelijk. Dit omdat er bepaalde programmatuur of koppelingen zijn die expliciet gebruik moeten maken van deze redenen. Het is vanaf release Nickel 8.24 mogelijk om overige beëindigingsredenen te koppelen aan deze protocollen. De belangrijke beëindigingsredenen kunnen echter nog steeds niet vrij beheerd worden, zodat de software (en koppelingen) correct blijft werken. Potentieel worden er in de toekomst meer beëindigingsredenen vrijgegeven, maar nu zou het in ieder geval makkelijker moeten zijn om meer controle te hebben over de beëindigingsredenen van de verschillende protocollen.


2. Hoe zet ik beëindigingsredenen in?

Dit kan bij een hersteldmelding, of een einde traject melding.